مجله صنعتی

مجله ای در مورد صنعت های مختلف

مجله صنعتی

مجله ای در مورد صنعت های مختلف

این مجله مطالب و مقالات را در مورد صنعت با شما به اشتراک می گذارد

  • ۰
  • ۰

بلوک سفالی و مشخصات آن

بلوک ها نوعی مصالح کاربردی در صنعت ساخت و ساز هستند که همواره از گذشته تا امروز مورد استفاده قرار گرفته اند. این بلوک ها از مواد مختلف و در ابعاد و اشکال متفاوت توسط کارخانه های تولید کننده ساخته و در حجم وسیع به بازار عرضه می شوند. 

Image result for ‫بلوک سفالی چیست چه کاربردهایی در ساختمان دارد‬‎

بلوک های سفالی

بلوک سفالی به عنوان پر مصرف ترین نوع مصالح در دیوارهای ساختمانی متشکل از خاک رس و آب که به صورت قالب‌های سوراخدار در ابعاد مختلف تولید می‌شود. بلوک‌های سفالی همان آجر‌های رسی هستند که در بخش‌های غیر باربر ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرند. بلوک‌های سفالی در انواع دیواری و سقفی (سقف تیرچه بلوک) مورد استفاده قرار می‌گیرند.با آجر های سفالی در ساختمان می توان دیوار کشی کرد و کف ساخت.

بلوک های سفالی

بلوک های سفالی  که از جنس خاک رس و آهک ساخته می شوند از جمله کاربرد های سفال در ساختمان هستند. بلوک های سفالی را به صورت سوراخ دار قالب و برش می زنند و در کوره هایی با دمای ۹۰۰ درجه سلسیوس می پزند. تهیه بلوک های سفالی به صورت مکانیزه انجام می شود.

مشخصه بلوک سفالی 

شکل ظاهری این آجرها همانند مکعب مستطیل است که در انواع سوراخ دار، توپر و تو خالی تولید می شود. سطح این آجرها دارای شیار است تا به راحتی و بهتر به بتن چسبیده شوند.بلوک های سفالی در ابعاد مختلفی تولید می شوند. این بلوک ها در صورت داشتن ظاهری یکدست و یکرنگ بدون وجود حفره مرغوب به شمار می روند. با کشیدن ناخن روی سطح این سفال نباید خط بیفتد و دو بلوک سفالی در برخورد با هم باید صدای زنگ بدهند. این صدا نشان از توپر بودن سفال و کمی میزان جذب آب است.

مزایای بلوک سفالی

پایین بودن قیمت بلوک سفالی اصلی ترین مزیت آن می باشد. 

از دیگر مزایای بلوک سفالی یا آجر سفال می توان مقاوم بودن در برابر آتش از این رو در برابر آتش سوزی تغییر شکل نمی دهد و منجر به گسترش آتش نخواهد شد.

بلوک سفالی عایق خوبی برای صدا و حرارت است و استفاده از آن تا حد زیادی مصرف انرژی گاز را در ساختمان کاهش می دهد و آسایش و آرامش را برای ساکنین به ارمغان می آورد.

آجر سفالی از مقاومت و استحکام لازم برای مصارف ساختمانی برخوردار است و به دلیل شیارهای سطحی و سوراخ هایی که در آن وجود دارد به سازه بتنی یا فلزی توسط ملات می چسبد.

بلوک سفالی از جمله مصالح قابل دسترس است که می توان در دیوارچینی از آن استفاده نمود.

کیفیت و ابعاد تمام بلوک های ساختمانی یکسان است.

‌در صورتی که ساکنین ساختمان بخواهند وسیله‌ای (لوستر یا آویز) را به سقف متصل کنند براحتی می‌توانند با استفاده از دریل سقف را سوراخ کرده و از پیچ و رول پلاک استفاده نمایند.




نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی