مجله صنعتی

مجله ای در مورد صنعت های مختلف

مجله صنعتی

مجله ای در مورد صنعت های مختلف

این مجله مطالب و مقالات را در مورد صنعت با شما به اشتراک می گذارد

  • ۰
  • ۰

نقش ایزوگام در صنعت ساختمان سازی

کاربرد ایزوگام در صنعت ساختمان سازی

در مبحث کاربرد ایزوگام در ساختمان و ساختمان سازی ابتدا لازم است بدانیم که ایزوگام ترکیبی از متریال هایی ست که از نفوذ رطوبت به عناصر ساختمانی جلوگیری می کند. و هدف اصلی آن مقاومت در برابر فشارهای هیدرواستاتیکی حاصل از رطوبت موجود در مواقعی ایست که بنا در معرض رطوبت قرار میگیرد.

موادتشکیل دهنده ایزوگام چیست؟

ایزوگام از غشایی که شامل پلاستیک ضد آب، لاستیک و مواد پوششی ضد آب است، تشکیل شده است. تمام مصالح استفاده شده در ایزوگام به گونه ای است که بتواند از نفوذ آب و رطوبت به شالوده و پی، سقف، دیوارها،زیرزمین و … جلوگیری کند.

در واقع باید گفت که قیر پلیمری اصلی ترین ماده ی تشکیل دهنده ی ایزوگام است مواد تشکیل دهنده دیگر در ایزوگام می شود به تیشو، پلیمرو مواد پلاستیکی اشاره کرد .

عایق رطوبتی چیست؟

 

و اما درباره مبحث عایق رطوبتی چیست و انواع آن باید بدانیم که رطوبت در صنعت ساختمان سازی همیشه امری حائز اهمیت است به همین دلیل ساختمان سازان هموارهکاربرد ایزوگام در ساختمان و همچنین تلاش برای محافظت از فضاهایی که در معرض رطوبت قرار میگیرند دارند، این عایق های رطوبتی انواع مختلفی دارند که در ادامه آنها را خواهیم شمرد :

عایق های رطوبتی نانو

عایق های رطوبتی بر پایه قیر

عایق های رطوبتی پلیمری

عایق های رطوبتی سیمانی

انواع ایزوگام مورد استفاده درصنعت ساختمان سازی چیست ؟

در ادامه به چند متد استفاده از ایزوگام در صنعت ساختمان سازی خواهیم پرداخت :

متد ضد آب کردن سیمان

متد غشاء ضد آب مایع

متد غشاء قیری

متد پوشش قیری

متد غشاء مایع پلی اورتان

کاربرد ایزوگام در صنایع دیگر

به طور کلی علاوه بر کاربرد ایزوگام در ساختمان و ساختمان سازی این عایق رطوبتی موارد استفاده ی دیگری نیز دارد که قسمت اعظم آن مرتبط به صنایع دریایی و سازه های موجود در صنایع دریایی است. لازم به ذکر است که از این عایق در مخازن مایعات و پل ها و تونل ها و سدها و سازه های آبی و در صنایع تولید لوازم آرایش و بسته بندی های کاغذی و  … نیز کاربرد دارد.

ایزوگام مرغوب دارای چه ویژگی هایی است؟

با توجه به اینکه کاربرد ایزوگام در ساختمان از جمله موارد حائز اهمیت در صنعت ساختمان است،برای شناخت یک ایزوگام مرغوب توجه به میزان جذب آب، انعطاف پذیری ایزوگام نسبت به سرما و مقاومت کششی و مقاومت در برابر اشعه ی خورشید از الزامات است .

برای طولانی شدن عمر ایزوگام باید چه نکاتی انجام بدیم

میدانیم که ایزوگام ها نیز دارای طول عمر متفاوتی هستند، برای مثال ایزوگام های مصرفی در سقف به دلیل اینکه در معرض مستقیم تابش نور خورشید و برف و باران قرار میگیرند دارای طول عمر کمتری هستند ، شرایط جوی به راحتی میتواند  سبب کاهش طول عمر ایزوگام شما در ساختمان شود .

چند ویژه گی مهم ایزوگام که کاربرد ایزوگام در ساختمان را در صنعت ساختمان سازی ضروری میسازد

حفاظت از دیوار در برابر خسارت هایی مانند پف کردن دیوار

محافظت از سقف و جلوگیری از نشت آب

حفاظت دیوار از رشد قارچ ها و قالب ها

محافظت از دیوار بیرونی از جذب رطوبت

حفاظت از پی و فوندانسیون ساختمان

مانع شدن از نفوذ رطوبت به میله ها و بتن و افزایش طول عمر ساختمان

نکاتی که هنگام خرید ایزوگام باید رعایت کرد

هنگام خرید ایزوگام از نشان استاندارد آن اطمینان خاطر حاصل نمایید و مطمئن شوید در خرید ایزوگام افرادی شما را همراهی کنند که نسبت به این عایق شناخت دارند چرا که تعداد لایه های تشکیل دهنده ی ایزوگام و وزن کلی ایزوگام از فاکتورهای بسیار مهم در هنگام خرید هستند، تست نیروی کششی در هنگام خرید ایزوگام از لزومات است. توجه به این نکات مهم هنگام خرید ایزوگام از  عواملی ست که هنگام شناخت کاربرد ایزوگام در ساختمان  باید به آن توجه کرد .

 

منبع : نقش ایزوگام در صنعت ساختمان سازی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی