مجله صنعتی

مجله ای در مورد صنعت های مختلف

مجله صنعتی

مجله ای در مورد صنعت های مختلف

این مجله مطالب و مقالات را در مورد صنعت با شما به اشتراک می گذارد

  • ۰
  • ۰

مزایای استفاده از پوکه معدنی چیست؟

ویژگیهای پوکه معدنی به عنوان نوعی سنگ طبیعی و معدنی ان را برای کاربرد های بسیاری مناسب می سازد. یکی از ویژگیهای پوکه معدنی این است که می توان آن را در اندازه های مختلفی به دست آورد. گرچه ویژگیهای پوکه معدنی باعث شده است که به عنوان مصالح ساختمانی بیشترین کاربرد را داشته باشد، از آن به عنوان لایه بردار و ساینده در محصولات بهداشتی و حتی محصولات پاک کننده ی خانگی نیز استفاده می کنند.

تشکیل پوکه معدنی

پوکه معدنی نوعی سنگ آذرین است. زمانی که گدازه های آتشفشانی با درصد زیادی گاز و بخار همراه باشد، پس از خارج شدن از آتشفشان منجر به تشکیل پوکه می شود. پوکه ی معدنی سنگی سبک دارای تخلخل های زیاد است که در اثر سرد شدن این گدازه ها به وجود می آید. پوکه های معدنی پر از حباب های گاز هستند. اگر گدازه های آتشفشانی به سرعت سرد شوند به جای تشکیل پوکه های متخلخل، شیشه ی آذرین تشکیل می دهند.

رنگ پوکه های معدنی

پوکه های معدنی عمدتا از سیلیکا تشکیل شده اند و آهن و منگنز نیز در آن ها وجود دارد. به همین دلیل پوکه های معدنی را بیشتر به رنگ روشن می بینیم.

پوکه معدنی چه کاربردی دارد؟

پوکه معدنی کاربردهای بسیار زیادی در ساختمان دارد و اکنون می پردازیم به شرح اینکه پوکه معدنی چه کاربردی دارد، سه چهارم از کل پوکه ی معدنی تولید شده در دنیا به عنوان مصالح سبک به مصرف در کاربرد های ساختمانی می رسد. با مخلوط کردن پوکه ی معدنی با سیمان بلوک های سیمانی سبک می سازند. مابقی پوکه های معدنی در محوطه سازی، باغبانی و تولید لایه بردار ها و مواد ساینده استفاده می شود. از این مواد ساینده در خمیر دندان های سفید کننده به کار می رود.

همچنین از پوکه معدنی برای برش و پولیش شیشه های تلویزیون نیز کمک می گیرند. صفحات فلزی مدار ها را نیز با پوکه معدنی اماده سازی می کنند.

کاربرد شخصی

پوکه معدنی به طور گسترده در تولید صابون های لایه بردار استفاده می شود. پوکه معدنی در واقع یکی از نرمترین ساینده ها برای پوست بدن است. از طرفی به دلیل اینکه ماده ای طبیعی و معدنی است، برای بدن مضر نیست و به خوبی می تواند پوست های مرده را جدا کند.

پوکه معدنی به شکل سنگ پا نیز برای جدا کردن پوست مرده ی پاشنه ی پا استفاده می شود.

منابع پوکه ی معدنی

پوکه ی معدنی را از دامنه ی کوه های آتشفشانی به دست می آورند. در این زمینه ایتالیا، و پس از آن شیلی، ترکیه، آمریکا، یونان و اسپانیا از جمله بزرگترین تولید کنندگان پوکه معدنی به شمار می روند. منابع پوکه ی معدنی در ایالات متحده ی آمریکا، اریزونا، کالیفرنی، اورگان و نیومکزیکو هستند.

ویژگیهای پوکه معدنی آن را به یکی از مواد بسیار مناسب و مطلوب برای ساختمان سازی مبدل کرده است.

منبع : مزایای پوکه معدنی چیست؟

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی