مجله صنعتی

مجله ای در مورد صنعت های مختلف

مجله صنعتی

مجله ای در مورد صنعت های مختلف

این مجله مطالب و مقالات را در مورد صنعت با شما به اشتراک می گذارد

۶ مطلب در فروردين ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

آجر
آجر از جمله مصالح ساختمانی است که هم در دکوراسیون داخلی و هم در نمای خارجی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. آجر از پختن خاک رس به دست می آید و در ابعاد و رنگ های متفاوت مورد استفاده قرار می گیرد. برای ساخت آجر ابتدا خاک رس مرغوب و باکیفیت را عمل آوری کرده و گل آن را درست می کنند. سپس این گل رس در قالب هایی با ابعاد یکنواخت ریخته و خشک می شوند. این مرحله خشت زنی یا قالب گیری نام دارد. آجرها دارای ابعاد متفاوتی هستند و به آسانی در هم قفل می گردند، از این رو از آجر در محل اتصال دو دیوار و ساخت طاق، گنبد و قوس استفاده می شود. در گذشته و پیش از عمومیت پیدا کردن مصالح دیگری مانند بلوک سفالی و بلوک سیمانی ، سیپورکس ، پانل گچی و روش های جداکننده مدرن تر مانند پنل های سبک (کناف)، آجر به عنوان پرکاربردترین مصالح در صنعت ساختمان به شمار می رفت. یکی دیگر از دلایل پر مصرف بودن آجر این است که قیمت آجر نسبت به مصالح دیگر مناسب است.

 

قیمت آجر

 

انواع آجر:
1-      آجر سنتی ( آجر دستی )
2-      آجر صنعتی ( آجر ماشینی )

 

- آجرهای سنتی
آجر یکی از پرکاربردترین مصالح ساختمانی و سازگار با طبیعت قدمت هزار ساله دارد. گذشتگان برای ساخت پناهگاه و در امان بودن از سرما و گرما از خشت استفاده می کردند اما امروزه برای افزایش مقاومت و استحکام خشت، آن را در دمای بالای کوره پخته و آجر به دست می آید.
 آجر به عنوان پرکاربردترین مصالح ساختمانی در نمای داخلی و خارجی ساختمان، کف محوطه، سفت کاری، پله ها و سایر مکان ها مورد استفاده قرار می گیرد.
- آجر ماشینی
نام دیگر آجر ماشینی، آجر سوراخ دار است. بر روی سطح هر آجر 8 یا 10 سوراخ با قطرهای 1.5 تا 2 سانتی متر وجود دارد. آجر ماشینی در بازار ایران با نام های آجر هشت یا ده سوراخه شناخته شده است.
سوراخ های ایجاد شده باید کمتر از 25 درصد سطح آجر و همچنین کل ضخامت آجر را تشکیل دهد. وجود سوراخ های موجود در سطح آجر باعث می شود ملات به طور عمودی در آجر نفوذ کرده و همین امر سبب افزایش استحکام دیوار می شود. آجر ماشینی در ساخت دیوارهای حمال استفاده می شود.


آجر فشاری
آجر فشاری، از قدیمی ترین انواع تولیدات آجر می باشد که از آن به  آجر های گری یا آجر زبره یا آجر توپر یاد می شود.ابعاد آجر فشاری ۲۲ × ۱۰ × ۵/ ۵ یا با همین طول و عرض ولى به ضخامت ۴ یا ۳ سانتی متری می باشد. از آن جایى که موقع خشت زدن با دست، گوشه هاى گل در قالب با انگشت فشار داده مى شد، این آجر به آجر فشارى مشهور شد. این نوع آجر براى گرى چینى ، استفاده مى شود. از دیگر انواع آجر فشاری می توان به آجر فشاری قرمز و آجر فشاری ماشینی و آجر فشاری کوره ای اشاره کرد. قیمت آجر فشاری میانگین قیمت آجر فشاری (قالب) در همسنجی با مدت مشابه پارسال 17.2 درصد رشد کرده است.

 

آجر نما 
آجری که ،بدون نیاز به اندودکاری یا پوشش های دیگر ،مستقیما برای نماسازی به مصرف می رسد .انواع آجر نما شامل متعارف و پلاکی است. آجرهای نمای متعارف بر دودسته توپر و سوراخ دار و هرکدام ،بر حسب درصد جذب آب ، به دو درجه ی ۱و۲ تقسیم می شود. آجرهای مصرفی در نما باید ، عاری از معایب ظاهری مانند ترک‌خوردگی، شوره‌زدگی، آلوئک و نظایر آن باشد.

آجر نما نسـوز در واقـع نوعـی چـینی است که از انـواع خـاک هــای نسوز تـهـیـه مـی شـود. چـینی همـان سـرامـیک با کـیفیت است کـه دارای ساخـتـاری ظـریف تر و متـراکـم تر از سفـال است. درجه حـرارت پخت آجـر نسوز ۱۵۰۰ درجــه سانتیگراد است و به دلـیل مــیـزان بالای مـقــاومت این آجــرهـا از آن در سـاخت کــوره هـــا و عــایق کـاری هــای صـنعـتی استـفــاده می شـود و از نوع مــعمـولی آن در نـمـای درونی و بیرونی ساختمـان ها استفـاده می شود. امـروزه نـمای سـاختمان با توجه به اهمیت زیبایی فضـای شهـری بسیار مـورد توجـه قـرار گرفته است و همچنین در نـمای ساختمـان باید از مصالحی استفاده کرد که قـدرت مقـاومت در برابر تغییرات آب و هوایی و برف و باران را داشته باشــید، که آجــر نســوز از جـمله مـصـالحـی است که دارای این ویـژگی است و مـی توان با اطـمینـان و ماندگاری طولانی از آن استفاده نـمود.


  • آرش صالحی
  • ۰
  • ۰

ﺳﻴﻤﺎن واژه اى اﺳﺖ ﮐﻪ از ﻟﻐﺖ روﻣﻰ ﺳﻤﻨﺘﻮم ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺷﺪه اﺳﺖ. ﻣﻨﺎﺑﻊ ﻏﺮﺑﻰ ﺗﺎرﻳﺦ ﺑﻪ ﮐﺎرﮔﻴﺮی ﺳﻴﻤﺎن را در ﺳﺎﺧﺘﻤﺎن ﻫﺎ حدود 2000 سال پیش  ﻳﻌﻨﻰ زﻣﺎن ﺳﺎﺧﺖ ﺑﻨﺎى ﭘﺎﻧﺘﺌﻮن رم ( 27 سال قبل از میلاد ) ﮐﻪ در آن ﺳﻴﻤﺎﻧﻰ ﺑﺎ ﺗﺮﮐﻴﺐ ﺧﺮده ﺳﻨﮓ و آﻫﮏ ﭘﺨﺘﻪ ﺷﺪه ﺑﻪ ﮐﺎر ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺷﺪه ﺑﻮد، ﻋﻨﻮان ﻧﻤﻮده اﻧﺪ.  با توجه به قدمت استفاده از ساروج در ایران ( تخت جمشید ) می توان پیدایش و استفاده از سیمان را به سال های قبل از میلاد نسبت داد.

سیمان به شکل امروزی اختراع یک بنای انگلیسی است. وی از پختن آهک و خاک رس در حرارت بالا و آسیاب کردن آن ها ابتدایی ترین نوع سیمان امروزی را به وجود آورد. ﺑﻪ اﻳﻦ دﻟﻴﻞ ﮐﻪ ﺳﻴﻤﺎن ﻣﺬﮐﻮر ﭘﺲ از ﺳﺨﺖ ﺷﺪن ﺑﻪ رﻧﮓ ﺳﻨﮓ ﻫﺎى آﻫﮑﻰ ﺳﺎﺣﻞ ﺟﺰﻳﺮه ى ﭘﺮﺗﻠﻨﺪ ( اﻧﮕﻠﻴﺲ ) درﻣﻰ آﻣﺪ ﺑﻪ ﻧﺎم ﺳﻴﻤﺎن ﭘﺮﺗﻠﻨﺪ ﻣﺸﻬﻮر ﮔﺮدﻳﺪ. سیمان امروزه انواع مختلفی دارد که هر کدام از انواع سیمان مصارف مختلفی در صنعت ساخت و ساز دارد . همچنین قیمت سیمان امروزه در کشور ما دارای نوسانات زیادی می باشد که این موضوع تاثیر زیادی بر قیمت ساختمان ها گذاشته است.


Related imageسیمان پرتلند و مواد تشکیل دهنده ی آن :

ﺳﻴﻤﺎن ﭘﺮﺗﻠﻨﺪ ﭘﻮدرى اﺳﺖ ﻃﻮﺳﻰ رﻧﮓ، ﻣﺘﻤﺎﻳﻞ ﺑﻪ ﺳﺒﺰ ﮐﻪ از ﺗﺮﮐﻴﺐ، آﺳﻴﺎب ﮐﺮدن و ﻫﻤﮕﻦ ﻧﻤﻮدن ﺳﻨﮓ آﻫﮏ و ﺧﺎک رس ﺑﻪ ﻧﺴﺒﺖ ﺳﻪ ﺑﻪ ﻳﮏ و ﺣﺮارت دادن ﺑﻪ آن ﻫﺎ ﺑﻪ دﺳﺖ ﻣﻰ آﻳﺪ. .ﺳﻴﻤﺎن ﭘﺮﺗﻠﻨﺪ راﻳﺞ ﺗﺮﻳﻦ و ﭘﺮﻣﺼﺮف ﺗﺮﻳﻦ ﺳﻴﻤﺎن ﻣﻮرد اﺳﺘﻔﺎده در ﺻﻨﻌﺖ ﺳﺎﺧﺘﻤﺎن ﺳﺎزى، اﻋﻢ از ﭘﻞ، ﺗﻮﻧﻞ، راه و ﺳﺎﺧﺘﻤﺎن ﻣﺤﺴﻮب ﻣﻰ ﺷﻮد.

ﻣﻮاد ﺗﺸﮑﻴﻞ  دﻫﻨﺪه ى ﺳﻴﻤﺎن ﺑﻪ ﻃﻮر ﻣﺠﺰا و ﺑﻪ ﻧﺴﺒﺖ ﻣﻴﺰان ﻣﺼﺮف از ﺑﻴﺶ ﺗﺮ ﺑﻪ ﮐﻢ ﺗﺮ ﻋﺒﺎرت اﻧﺪ از:

ﮐﻠﺴﻴﻢ اﮐﺴﻴﺪ ، ﺳﻴﻠﻴﺲ ، آﻟﻮﻣﻴﻨﻴﻮم اﮐﺴﻴﺪ ( ﺧﺎک رس ) ، آﻫﻦ اﮐﺴﻴﺪ ، ﻣﻨﻴﺰﻳﻢ اﮐﺴﻴﺪ ، ﻗﻠﻴﺎﻳﻰ ﻫﺎﻳﻰ

اﻧﻮاع ﺳﻴﻤﺎن ﭘﺮﺗﻠﻨﺪ :

ﺳﻴﻤﺎن اﻳﺮان ﻣﻄﺎﺑﻖ اﺳﺘﺎﻧﺪارد در ﭘﻨﺞ ﮔﺮوه دﺳﺘﻪ ﺑﻨﺪى ﻣﻰ ﺷﻮد ﮐﻪ ﻫﺮﮐﺪام ﻣﺸﺨﺼﺎت ﻓﻨﻰ و ﮐﺎرﺑﺮد ﺧﺎﺻﻰ دارﻧﺪ .اﻧﻮاع اﺻﻠﻰ آن ﻫﺎ ﻋﺒﺎرت اﻧﺪ از:

- ﺳﻴﻤﺎن ﭘﺮﺗﻠﻨﺪ ﻧﻮع ﻳﮏ : اﻳﻦ ﺳﻴﻤﺎن راﻳﺞ ﺗﺮﻳﻦ و ﭘﺮﻣﺼﺮف ﺗﺮﻳﻦ ﻧﻮع ﺳﻴﻤﺎن در اﻳﺮان و ﺟﻬﺎن است و در تمام کارها ساختمانی مانند پل ها ، تونل ها ، ساختمان های بتنی و ... مصرف می شود. ﻣﺼﺮف اﻳﻦ ﻧﻮع ﺳﻴﻤﺎن در ﺳﺎزه ﻫﺎﻳﻰ ﮐﻪ در ﻣﻌﺮض ﺣﻤﻠﻪ ى ﺳﻮﻟﻔﺎت ﻫﺎ ﻫﺴﺘﻨﺪ مانند اسکله های دریای و پایه های پل ها یا زمین ها سنگ گچی مجاز نیست. گرفتن این سیمان پرتلند 2 ساعت  پس از ساخت بتن شروع و پس از 28 روز پایان می یابد.

- سیمان پرتلند نوع دو : این نوع سیمان علاوه بر کاربردهای عمومی و مصرف در بتن ریزی ها ، فونداسیون ها و ... در محیط هایی که احتمال حمله سولفات ها وجود دارد و یا محل هایی که غلظت سولفات در آب های زیر زمینی و یا خاک ها بالاتر از حد معمول است مناسب می باشد. درکل در محیط هایی که بتن در معرض حملات شیمیایی از جمله سولفات و کلر  به صورت همزمان قرار دارند این نوع سیمان از انواع دیگر سیمان پرتلند بهتر عمل می کند.

سیمان پرتلند نوع سه : این نوع سیمان این سیمان تقریباً اجزاء اولیه تیپ 1 را دارد، با این تفاوت که به شدت ریزتر آسیاب شده و به همین جهت گیرش سریعتری دارد. سیمان نوع 3 در مدت کوتاهی یعنی معمولاً در عرض 1 هفته یا کمتر مقاومت زیادی به دست می آورد و مقاومت 7 روزة آن حدود مقاومت 28 روزة سیمان نوع 1 میباشد. این نوع سیمان نسبت به سیمان نوع 1 در هنگام گیرش حرارت بیشتری تولید میکند.

سیمان پرتلند نوع چهار : اﻳﻦ ﻧﻮع ﺳﻴﻤﺎن ﮐﻢ ﺗﺮﻳﻦ ﺣﺮارت ﻫﻴﺪراﺳﻴﻮن را ﺑﻪ ﻫﻨﮕﺎم ﺳﺨﺖ ﺷﺪن ﺗﻮﻟﻴﺪ ﻣﻰ ﮐﻨﺪ. ﺑﻪ ﻫﻤﻴﻦ دﻟﻴﻞ در ﺑﺘﻦ رﻳﺰى ﺳﺎزه ﻫﺎى ﺣﺠﻴﻢ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺳﺪﻫﺎ از آن اﺳﺘﻔﺎده ﻣﻰ ﺷﻮد. معمولاً در جاهایی که گرمای بدست آمده سیمان برای سازه های بتنی ضرر دارد نیز این نوع سیمان اضافه می شود. استفاده از این نوع سیمان در مناطق گرم کشور مشروط به اینکه خطر حمله سولفات ها وجود نداشته باشد، توصیه می شود.

سیمان پرتلند نوع پنج : اﻳﻦ ﻧﻮع ﺳﻴﻤﺎن ﺑﺮاى ﭘﺎﻳﺪارى در ﺑﺮاﺑﺮ ﺣﻤﻠﻪ ى ﺷﺪﻳﺪ ﺳﻮﻟﻔﺎت ﻫﺎ ﺗﻮﻟﻴﺪ ﻣﻰ ﺷﻮد و ﺑﻪ ﻫﻤﻴﻦ دﻟﻴﻞ ﺑﻪ ﺳﻴﻤﺎن ﺿﺪ ﺳﻮﻟﻔﺎت ﻣﻌﺮوف اﺳت. ﻣﺼﺮف اﻳﻦ ﻧﻮع ﺳﻴﻤﺎن در ﺳﺎﺧﺘﻤﺎن اﺳﮑﻠﻪ ﻫﺎ، ﭘﺎﻳﻪ ﻫﺎى ﭘﻞ ﻫﺎ و ﮐﺎرﻫﺎى درﻳﺎﻳﻰ ﻳﺎ در ﺑﻨﺎدر ﮐﻪ ﻣﺤﻴﻂ ﻃﺒﻴﻌﻰ داراى ﺧﻮرﻧﺪﮔﻰ ﺑﺴﻴﺎر اﺳﺖ ﺗﻮﺻﻴﻪ ﻣﻰ ﺷﻮد. به چنین سیمانی به علت زیادی اکسید آهن ، سیمان آهنی هم می گویند.

تهیه و پخت سیمان :

ﺑﺮاى ﺗﻬﻴﻪ ى ﺳﻴﻤﺎن، اﺑﺘﺪا ﻣﻮاد اوﻟﻴﻪ از ﻣﻌﺎدن ﺳﻨﮓ آﻫﮏ و ﺧﺎک اﺳﺘﺨﺮاج و ﺑﻪ ﮐﺎرﺧﺎﻧﻪ ﺣﻤﻞ ﻣﻰ ﺷﻮد. ﺳﭙﺲ اﻳﻦ ﻣﻮاد در آﺳﻴﺎب ﺧﺮد ﻣﻰ ﺷﻮﻧﺪ و ﺑﻪ داﻧﻪ ﻫﺎﻳﯽ ﺑﺎ ضخامت 0.1 میلیمتر تبدیل می گردد. این خاک یه دو صورت خشک و تر و به خوبی با هم مخلوط می شوند و از آن ها نمونه برداری می شود. ﻧﻤﻮﻧﻪ ﻫﺎ ﭘﺲ از آزﻣﺎﻳﺶ و ﺗﺄﻳﻴﺪ ﻧﺴﺒﺖ ﻋﻨﺎﺻﺮ ﺗﺸﮑﻴﻞ دﻫﻨﺪه، اﺟﺎزه ى ورود ﺑﻪ ﮐﻮره ﭘﻴﺪا ﻣﻰ ﮐﻨﻨﺪ. مواد اوﻟﻴﻪ ى ﻣﻮﺟﻮد در ﮐﻮره در دمای 1500 درجه سانتیگراد عرق می کند. بخشی از آن ها ذوب می شود و ﺑﻘﻴﻪ ى داﻧﻪ ﻫﺎ ﺑﻪ ﻳﮏ دﻳﮕﺮ ﻣﻰ ﭼﺴﺒﻨﺪ. .آن ﭼﻪ ﺑﻪ وﺟﻮد ﻣﻰ آﻳد ( کلینکر ) نام دارد ، که ترکیبی از چهار عنصر کلسیم ، سیلیسیم ، الومینیوم و اهن است. کلینکر پس از خروج از کوره و سرد شدن با 2 درصد سنگ گچ مخلوط می شود و پس از آسیاب شدن در آسیاب های ساچمه ای به پودر سیمان تبدیل می شود. 

 

 

 


  • آرش صالحی
  • ۰
  • ۰

dggn

مصالحى که در ایجاد بناهاى دورهٔ اسلامى بکار مى‌رفته متنوع است. هدف از تشریح مصالح سنتى این است که اولاً با فرهنگ و سابقهٔ این مصالح که امروزه بطور مؤثر در ساختمان‌هاى مورد استفاده است آشنا شویم و نحوهٔ تهیه آن را بدانیم. این مصالح عبارتند از: خشت، آجر، آهک، گچ، سنگ، چوب، خاک، ماسه، ملات، قیر، فلز، رنگ، شیشه. 


آجر

مهم‌ترین مصالح ساختمانى در ایران، قبل و بعد از اسلام آجر بوده است. این آجرها معمولاً به شکل مربع است. از آجر در تزئین بنا نیز استفاده مى‌شد و از اوایل اسلام تا دورهٔ تیمورى تزئین بیشتر بناها با آجرکارى است. آجرهاى پخته به رنگ‌هاى قرمز و قرمز تیره، زرد کمرنگ ساخته مى‌شده و در بخش‌هاى مختلف بنا بکار مى‌رفته است. مسجد جامع اصفهان، مسجد جامع اردستان، مسجد کبیر یزد و حمام گنجعلى‌خان کرمان و ... نمونه‌هایى از هنر آجرکارى در دوره‌هاى مختلف تاریخى هستند. 

آجر نوعى مصالح مصنوعى است که از ترکیب خاک و آب به روش سنتى بدست مى‌آید و بعد در کوره پخته مى‌شود. از این مصالح در جزر، پایه، قوس‌ها، ستون‌ها، دیوار‌سازى‌ها، پوشش طاق‌ها و گنبدها، کف‌پوش‌ها و بسیارى موارد دیگر استفاده مى‌شود. آجرهاى نما در انواع آجر نیم‌گرد، آجر قاشقی، کله‌گنجشکی، دندان موشی، شش ضلعى و ... بکار مى‌روند. 


آهک

آهک فرآورده‌اى است که پیش از پیدایش تاریخ، توسط بشر شناخته شده بوده است. گفته مى‌شود روش پختن آهک را یونانى‌ها از ایرانیان و رومیان از یونانى‌ها آموختند. از ملات آهک در پى‌سازى و کرسى‌چینى و دیوارسازى در بناهاى قدیمى بکار رفته است. امروزه نیز آهک یکى از مصالح مفید و موثر در ساختمان است. برخى سنگ‌هاى آهکى را در پوشش کف، ازاره، پله‌ها و نماها بکار مى‌برند و برخى براى ملات پخته شده و مصرف مى‌شوند. 


خاک

خاک داراى انواعى است و خاک‌رس نوع مرغوب آن است که در سفالگرى استفاده مى‌شود. بهترین خاک رس به رنگ قرمز و عارى از ناخالصى است که به آن خاک چینى مى‌گویند. بطورکلى خاک‌هایى که بیش از ۵۰ درصدشان خاک‌رس باشد، خاک‌هاى پرمایه‌اند. اگر ۵۰ درصد وزنشان رس داشته باشند خاک‌هاى خالص و اگر کمتر از این مقدار یعنى بین ۳۰ تا ۳۵ درصد مقدار وزن خاک، خاک‌رس باشد، خاک‌هاى کم‌مایه‌اند.


ماسه

ماسه از مصالحى است که بصورت ترکیب با آهک بعنوان ملاتى مقاوم در پى‌سازى‌هاى آجرى و سایر کارها استفاده مى‌شود. ماسه بشکل مستقیم قدمتى ۳۰۰۰ ساله دارد. ماسه گاه بطور طبیعى وجود دارد و گاه به روش مصنوعى از طریق خرد کردن سنگ گرانیت - سنگ آهک متراکم و دیگر سنگ‌هاى متراکم بدست مى‌آید.


ملات

ملات مواد خمیرى و چسبنده‌اى است که جهت اتصال رج‌ها به یکدیگر و براى بوجود آوردن جسم واحدى از اسکلت و استخوان‌بندى ساختمان بکار مى‌رود. بطورکلى مقاومت ملات به وضع اقلیم، مکان و محیط و نوع ساختمان بستگى کامل دارد. کاربرد ملات‌ها با پیدایش معمارى سنتى کاملاً همراه بوده است. ملات‌‌ها انواعى مثل ملات گِل، ملات کاهگل، ملات ریگ، ملات گچ و خاک، ملات گچ، ملات گل آهک، ملات ماسه آهک، ملات ساروج، ملات ماسه سیمان و ملات باتارد دارد.


گچ

از دیگر مصالح ساختمانى گچ مى‌باشد که در تمامى ادوار در معمارى استفاده شده است. بدلیل ارزانى و زود سفت شدن، کاربردهاى متعددى داشته است. در آثار بدست آمده از اکتشاف سده سیزدهم در هزاره اول قبل از میلاد در معبد شاهان ایلامى در بناى چغازنبیل در هفت تپه خوزستان، وجود ملات گچ و کاربرد آن باعث ساخت و استقرار قوس‌هاى سهمى شده است و در برخى بناهاى تخت‌جمشید نیز در پوشش قوسى کانال‌ها بیادگار مانده است. در دورهٔ ساسانى نیز ملات گچ در اسکلت‌سازى بناها و نماسازى کاربرد فراوان داشته است. این ملات از اجزاء لاینفک و مصالح مهم ساختمانى از روزگار باستان تا امروز بوده است. 


کاشى

استفاده از کاشى براى تزئین و استحکام بخشیدن به بناها از دورهٔ سلجوقى آغاز شد و در قرون متمادى بویژه دوره تیمورى و صفوى به اوج خود رسید. کاشى نقش عمده‌اى در تزئین بناهاى دورهٔ اسلامى داشت.


خشت

از دیگر مصالح ساختمانى معمول در معمارى ایران خشت است. در دورهٔ اسلامى یا تمامى بنا از خشت بوده یا بخشى از دیوارها و بقیه از آجر بوده است. از بناهاى خشتى بدلیل مقاومت کم در مقابل عوامل طبیعی، چیز زیادى باقى نمانده است.


منبع : مصالح سنتى در معمارى ایران

  • آرش صالحی
  • ۰
  • ۰

            Related image

امروزه نیاز گسترده و روزافزون جامعه به ساختمان و مسکن افزایش پیدا کرده از این رو خرید آسان و با کیفیت مصالح ساختمانی بسیار مهم گشته است . دراین راستا ارتقاء سطح علمی و تخصصی جامعه مهندسی کشور و آشنایی با سیستم ها و مصالح جدید ساختمانی به منظور کاربردی کردن این سیستمها، امری اجتناب ناپذیر است. حل مشکلاتی نظیر زمان طولانی اجرا، عمر مفید کم و یا هزینه زیاد اجرای ساختمانها در بخش مسکن نیازمند ارائه راهکارهایی به منظور استفاده عملی از سیستم‌های ساختمانی نوین و مصالح ساختمانی جدید جهت کاهش وزن، کاهش زمان ساخت، دوام بیشتر و نهایتاً کاهش هزینه اجرا می‌باشد.

پایه و اساس هر ساخت و ساز را شناخت مواد و مصالح سازنده آن تشکیل می دهد. یعنی اینکه مصالح ساختمانی چیست و چگونه ساخته شده و شکل گرفته است به چه ترتیب با یکدیگر جفت و جور میشوند، مقاومت آن چیست، چطور می شکند و آتش می گیرد و اساساً در برابر عوامل مخربی که مدام آن را تحت تاثیر قرار می دهند. وب سایت اطلاع رسانی مصالح مارکت برای آگاهی عموم سازنده ها و پیمانکاران صنعت ساخت و ساز مقاله هایی به روز شده از مصالح ساختمانی همراه با توضیح مشخصات فنی آن ها و همچنین معرفی مصالح جدید ساخت سعی در پیشبرد و ارتقاء صنعت ساخت و ساز و انتخاب آسان تر مصالح مصالح دارد.

 در وب سایت اینترنتی مصالح مارکت می توانید از به روزترین لیست های قیمت انواع مصالح در سراسر شهرهای ایران اعم از تهران ، اصفهان ، شیراز ، تبریز ، مشهد ، قزوین ، قم و... مطلع شوید و خرید مصالح ساختمانی آنلاین را تجربه کنید ، لازم به ذکر است که شما می توانید مصالح مورد نظر خود را  با کمترین قیمت و بهترین کیفیت تهیه کنید. همچنین عرضه کننده های مصالح ساختمانی در شهر ها مختلف ایران می توانند برای فروش مصالح ساختمانی خود در وب سایت نام نویسی کرده و پس از تائید آن ها توسط کارشناسان ما به عنوان فروشنده در وب سایت معرفی گردند.

مصالح مارکت ، سایتی معتبر برای اطلاع از قیمت، معرفی مصالح پر کاربرد و آشنایی با کاربرد هر کدام از انواع مصالح در صنعت ساخت و ساز است که با مطالعه این وب سایت می توانید مشخصات فنی مصالح مورد نظر خود را بررسی کرده و بر طبق آن انتخابی مطمئن داشته باشید و خرید مصالح ساختمانی خود را انجام دهید.

در وب سایت اینترنتی مصالح مارکت کلیه اطلاعات به روز در مورد مصالح را می توانید مطالعه کنید از قبیل افزایش قیمت مصالح و نوسانات قیمت کلیه مصالح در بازار، لازم به ذکر است که قیمت ها در این وب سایت همیشه به روز می باشد.

برای اطلاع از به روزترین پیشرفت های صنعت ساختمان می توانید به قسمت مقالات وب سایت مراجعه کرده و از آخرین دستاوردهای صنعت ساخت مطلع شوید. در این وب سایت شما می توانید تمامی مصالح مورد نیاز ساخت و ساز را اعم از سیمان ، آجر ، سفال و ... را به راحتی خریداری کنید و درب کارگاه مورد نظر خود تحویل بگیرید.

عامل اصلی افزایش قیمت ساختمان، افزایش قیمت مصالح ساختمانی است ، به دلیل این نوسانات قیمت ، بهتر است برای اطلاع از قیمت های به روز مصالح ، با وارد شدن به صفحه محصول مورد نظر خود در وب سایت اطلاع رسانی مصالح مارکت و مطالعه لیست قیمت ارائه شده ، از قیمت روز محصولات مطلع شوید. در سایت مصالح مارکت می توانید از قیمت تمامی مصالح مورد نیاز در صنعت ساختمان مانند قیمت سیمان و تیپ های آن و همچنین لیست قیمت انواع آجر و مشخصات فنی ان ها مطلع شوید . همچنین می توانید با انواع عایق ها ساختمانی آشنا شوید و از موارد مصرف آن ها مطلع گشته و لیست قیمت روز آن را مطالعه فرمایید. در این وب سایت لیست قیمت و مشخصات فنی کلیه مصالح ساختمانی به تفکیک موجود است و می توانید با ورود به سایت به راحتی به ان ها دسترسی پیدا کنید.   


  • آرش صالحی
  • ۰
  • ۰

این متن دومین مطلب آزمایشی من است که به زودی آن را حذف خواهم کرد.

زکات علم، نشر آن است. هر وبلاگ می تواند پایگاهی برای نشر علم و دانش باشد. بهره برداری علمی از وبلاگ ها نقش بسزایی در تولید محتوای مفید فارسی در اینترنت خواهد داشت. انتشار جزوات و متون درسی، یافته های تحقیقی و مقالات علمی از جمله کاربردهای علمی قابل تصور برای ,بلاگ ها است.

همچنین وبلاگ نویسی یکی از موثرترین شیوه های نوین اطلاع رسانی است و در جهان کم نیستند وبلاگ هایی که با رسانه های رسمی خبری رقابت می کنند. در بعد کسب و کار نیز، روز به روز بر تعداد شرکت هایی که اطلاع رسانی محصولات، خدمات و رویدادهای خود را از طریق بلاگ انجام می دهند افزوده می شود.

  • آرش صالحی
  • ۰
  • ۰

این متن اولین مطلب آزمایشی من است که به زودی آن را حذف خواهم کرد.

مرد خردمند هنر پیشه را، عمر دو بایست در این روزگار، تا به یکی تجربه اندوختن، با دگری تجربه بردن به کار!

اگر همه ما تجربیات مفید خود را در اختیار دیگران قرار دهیم همه خواهند توانست با انتخاب ها و تصمیم های درست تر، استفاده بهتری از وقت و عمر خود داشته باشند.

همچنین گاهی هدف از نوشتن ترویج نظرات و دیدگاه های شخصی نویسنده یا ابراز احساسات و عواطف اوست. برخی هم انتشار نظرات خود را فرصتی برای نقد و ارزیابی آن می دانند. البته بدیهی است کسانی که دیدگاه های خود را در قالب هنر بیان می کنند، تاثیر بیشتری بر محیط پیرامون خود می گذارند.

  • آرش صالحی